• Wykorzystaj potencjał stories

    Insta Stories, zwane też relacjami, to format z ogromnym potencjałem. Codziennie korzystają z niego setki milionów użytkowników i już niebawem może prześcignąć główną część serwisu pod względem zaangażowania. Niestety, nie wszystkie marki wiedzą, jak ten potencjał wykorzystać.
    Czytaj

Wykorzystaj potencjał stories

Baza wiedzy
calendar
20/02/2020
label
eye
1221

Insta Stories, zwane też relacjami, to format z ogromnym potencjałem. Codziennie korzystają z niego setki milionów użytkowników i już niebawem może prześcignąć główną część serwisu pod względem zaangażowania. Niestety, nie wszystkie marki wiedzą, jak ten potencjał wykorzystać.

Nie wiesz, czym są Stories?

 

W dużym skrócie to relacje, które dostępne są tylko przez 24 godziny od publikacji. To doskonały sposób na podzielenie się codziennymi, spontanicznymi wydarzeniami z życia Twojego lub Twojej marki. Jednak format Stories ewoluuje. Obecnie w relacjach można na przykład publikować ankiety. To doskonały sposób na badanie rynku – sprawdzenie pierwszych reakcji na nowy produkt, zmianę wystroju sklepu czy kawiarni albo zweryfikowanie naszych pomysłów. Relacje wyświetlane są na samej górze, czyli są pierwszą rzeczą, jaką widzą użytkownicy Instagrama po otwarciu aplikacji. Na ich popularność z pewnością wpływa żywotność. Fakt, że znikają po 24 godzinach od opublikowania powoduje, że użytkownicy Instagrama chętnie na nie klikają, by sprawdzić, co aktualnie dzieje się u osób i firm, które obserwują.

 

Ok, ale co tam publikować?

 

W zasadzie w relacjach znaleźć mogą się zdjęcia, krótkie filmy lub transmisje na żywo. A jaki content powinien się tam znaleźć? Jednym z częstych wykorzystań Stories jest informowanie o nowym poście na Instagramie czy wpisie na blogu – to dobry sposób na zwiększenie ich zasięgów. Można też udostępnić posty czy relacje z innych kont – na przykład takie, które w jakiś sposób prezentują Twoją markę i w których została ona oznaczona. Kolejnym sposobem na wykorzystanie potencjału Stories jest wciągnięcie obserwujących w rozmowę lub zachęcenie do interakcji. Przeprowadź sesję na żywo, tak zwane Q&A, w której odpowiadać będziesz na pytania fanów albo wykorzystaj jedną z wielu opcji, jakie dają Stories – na przykład pytania, ankiety czy quizy.

 

Wyróżnij swoje relacje!

 

Jedną z ciekawszych opcji jest możliwość wyróżnienia relacji. Stories, które zdecydujesz się wyróżnić, będą widoczne w Twoim profilu tak długo jak zechcesz. Wyróżnione relacje możesz pogrupować tematycznie i przygotować dla nich dopasowane okładki. Po co wyróżniać Stories? Pierwszy powód jest oczywisty – to przedłużenie żywotności relacji, na których szczególnie nam zależy. Ma to oczywiście bezpośredni wpływ na generowane przez nie zasięgi. Kolejnym plusem jest aspekt estetyczny. Obserwujący zwracają uwagę nie tylko na przyjemny dla oka content. Dobrze pogrupowane tematycznie relacje będą też ułatwieniem dla osób odwiedzających nasz profil – użytkownicy zainteresowani określoną tematyką są w stanie szybko zrozumieć jakie informacje mogą znaleźć na naszym profilu.

 

Mamy nadzieję, że dzięki tym kilku poradom lepiej rozumiesz, czym są Stories i jak możesz je wykorzystać w profilu firmowym. A po więcej informacji praktycznych związanych z mediami społecznościowymi zapraszamy do naszej Bazy Wiedzy i oczywiście na szkolenia!

na temat podcastów?
Chcesz wiedzieć więcej

Zastanawiasz się, czy Twoja kampania mogłaby być tańsza? Sprawdźmy to! Aby zamówić bezpłatny i niezobowiązujący audyt Twojej kampanii, skorzystaj z formularza.