• Profil firmowy a prywatny - czym się różnią i czy potrzebujesz obu?

    Wszyscy wiemy doskonale, że na LinkedInie można tworzyć profesjonalne profile osobiste. Jednak platforma ta daje jeszcze jedną, rzadziej wykorzystywaną, możliwość. Chodzi o konto firmowe, czyli, w dużym uproszczeniu, LinkedInowy odpowiednik fanpage’a. Czym różni się ono od konta osobistego i czy warto je założyć?...
    Czytaj

Profil firmowy a prywatny - czym się różnią i czy potrzebujesz obu?

Baza wiedzy
calendar
24/02/2020
label
eye
1600

Wszyscy wiemy doskonale, że na LinkedInie można tworzyć profesjonalne profile osobiste. Jednak platforma ta daje jeszcze jedną, rzadziej wykorzystywaną, możliwość. Chodzi o konto firmowe, czyli, w dużym uproszczeniu, LinkedInowy odpowiednik fanpage’a. Czym różni się ono od konta osobistego i czy warto je założyć?

Podstawowe różnice

 

Najogólniej rzecz ujmując, profil prywatny służyć powinien budowaniu marki osobistej. Dzięki niemu możesz pokazać, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i warto z Tobą podjąć współpracę – niezależnie od tego, czy szukasz zatrudnienia, pracownika czy partnerów biznesowych. Tymczasem strona firmowa skupia się wokół firmy. Prowadzi to oczywiście do wyraźnych różnic między tymi dwiema formami:

 

  1. Konto osobiste może być zarządzane tylko przez właściciela. Śmiało można założyć, że będzie to ta sama osoba, której profil dotyczy. Tymczasem kontem firmowym zarządzają administratorzy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by byli to pracownicy działu marketingu danej firmy albo zewnętrznej agencji marketingowej. Każdy z administratorów może publikować treści na profilu. Oczywiście właściciel strony decyduje o tym, jakie uprawnienia chce nadać poszczególnym administratorom.
  2. Istotna różnica dotyczy budowania społeczności. Z profilu osobistego możesz wysyłać zaproszenia do sieci kontaktów oraz obserwować poszczególnych użytkowników. Tymczasem społeczność budowana wokół marki składa się z osób obserwujących profil firmy i pracowników, którzy oznaczyli ją w swoich profilach prywatnych. Administratorzy stron mają możliwość wysyłania zaproszeń do obserwowania profilu firmowego. Liczbę obserwujących można również zwiększyć poprzez działania reklamowe.
  3. Jednym z elementów budowania wizerunku na profilach prywatnych jest publikowanie artykułów. Można je wykorzystać do dzielenia się opinią na temat branżowych nowinek albo zbudować swoistą bazę wiedzy, zawierającą wartościowe dla naszych odbiorców informacje. Niestety, profile firmowe są tej opcji pozbawione. Dają natomiast możliwość udostępniania postów obserwowanych osób – czyli na przykład naszych pracowników.

 

Czy wystarczy Ci profil prywatny?

 

Jak widać, możliwości oferowane przez strony firmowe są mocno ograniczone względem profili prywatnych. Panuje też powszechne przekonanie, że profile prywatne są efektywniejsze w komunikacji z klientem. Ale czy to oznacza, że nie potrzebujesz strony firmowej? W żadnym wypadku! Po pierwsze ma ona duże znaczenie wizerunkowe. Wpływa też na budowanie świadomości marki i dobrze uzupełniona stanowi cenne źródło informacji o naszej firmie, a nie o nas samych. Kolejną istotną kwestią jest możliwość publikowania ofert pracy. Nie zapominajmy, że wiele osób wykorzystuje LinkedIn jako narzędzie do rekrutacji oraz poszukiwania zatrudnienia. Dzięki ofertom pracy opublikowanym na stronie firmowej możemy dotrzeć do dużej liczby potencjalnych kandydatów.

 

Podstawą działalności na LinkedInie pozostaje więc profil prywatny. To właśnie on pozwala na szybkie i skuteczne nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi pracownikami i pracodawcami, klientami oraz partnerami biznesowymi. Strona firmowa stanowi jego uzupełnienie. Jednak jest to uzupełnienie istotne i nie należy go pomijać. Jak pogodzić działania w profilu prywatnym i firmowym? Chętnie odpowiemy na to pytanie podczas szkolenia lub wesprzemy Twoje działania na LinkedInie – wystarczy, że się z nami skontaktujesz.

Formularz
Zostaw kontakt