• Jak tworzyć wartościowe materiały na LinkedIn?

    Pod wieloma względami LinkedIn nie różni się od innych social mediów. Również tutaj głównym celem jest budowanie społeczności – w przypadku LinkedIna najczęściej zwanej siecią kontaktów. Główna różnica polega na charakterze tej społeczności. Założeniem LinkedIna jest bowiem nawiązywanie kontaktów czysto biznesowych. Tr...
    Czytaj

Jak tworzyć wartościowe materiały na LinkedIn?

Baza wiedzy
calendar
24/02/2020
label
eye
1135

Pod wieloma względami LinkedIn nie różni się od innych social mediów. Również tutaj głównym celem jest budowanie społeczności – w przypadku LinkedIna najczęściej zwanej siecią kontaktów. Główna różnica polega na charakterze tej społeczności. Założeniem LinkedIna jest bowiem nawiązywanie kontaktów czysto biznesowych. Treści, które publikujemy w serwisie muszą więc być przemyślane i dopasowane do naszej sieci kontaktów. Co i jak publikować na LinkedInie? Mamy kilka wskazówek!

Po pierwsze: grupa docelowa

 

Pamiętaj o tym, że nie publikujesz dla swoich znajomych ani nawet fanów marki. To nie Facebook, tu nie ma miejsca na kotki… Zastanów się, z jakim komunikatem chcesz dotrzeć do swoich kontaktów. Pamiętaj przy tym, że nie zawsze to, co masz do zakomunikowania, jest tym o czym oni chcą czytać. Postaraj się stworzyć persony i określić oczekiwania odbiorców. Im lepiej poznasz swoją grupę docelową, tym łatwiej będzie Ci tworzyć odpowiednie komunikaty, dopasowane do potrzeb i oczekiwań obu stron.

 

Co warto publikować na LinkedIn?

 

Serwis pozwala na publikowanie publikacji i artykułów. Te pierwsze to krótkie formy, zbliżone do postów na Facebooku. Mogą służyć do informowania o osiągnięciach zawodowych, sukcesach firmy czy wydarzeniach branżowych, w których bierzesz udział. Warto uzupełniać je o zdjęcia lub materiały wideo. Z kolei artykuły pozwalają na blogowanie wewnątrz serwisu. To tu możesz zbudować wizerunek eksperta i dostarczyć odbiorcom wartościowe treści. Pisz artykuły związane z Twoją branżą albo wręcz oparte o własne doświadczenia. Pamiętaj, że Twój tekst musi nieść dla odbiorcy jakąś wartość – na przykład praktyczne porady i wskazówki albo inspirację. Świetnie sprawdzają się też tak zwane case studies, czyli artykuły pokazujące, jak Ty i Twoja firma odpowiadacie na potrzeby klientów na przykładach konkretnych realizacji.

 

Angażuj swoich odbiorców

 

Nawet najbardziej wartościowe przejdą w sieci bez echa, jeżeli nie będą odpowiednio angażujące. Zadawaj pytania i proś odbiorców o wyrażenie swojej opinii czy podzielenie się doświadczeniami w tematach poruszanych przez Twoje artykuły. Dobrym sposobem na dotarcie do szerokiej grupy – nawet spoza sieci kontaktów – jest używanie odpowiednich hashtagów. Nie bój się też oznaczania osób z Twojej sieci kontaktów, prosząc je o podzielenie się opinią na dany temat.

 

Kiedy i jak często publikować?

 

Niektórzy specjaliści twierdzą, że minimalna ilość publikacji na LinkedInie to 2, a optymalna nawet 5 tygodniowo. Warto jednak kierować się zasadą, by publikować wtedy, gdy mamy coś ciekawego lub ważnego do przekazania. Krótko mówiąc – lepiej nie publikować nic, niż wymyślać na siłę i dostarczać odbiorcom treści o niskiej jakości i wartości. A czy znaczenie ma, kiedy publikujemy? Jest na ten temat wiele teorii. Jedni twierdzą, że warto publikować w godzinach pracy. Drudzy mówią o dodawaniu postów od poniedziałku do piątku w godzinach porannych i popołudniowych, jeszcze inni wskazują konkretne dni tygodnia i godziny. Jednak coraz więcej użytkowników LinkedIna korzysta z aplikacji mobilnej, jest więc duża szansa, że Twoją publikację zobaczą nawet wieczorem czy w weekend.

 

To oczywiście tylko kilka prostych wskazówek. Jesteśmy jednak przekonani, że stosując je zobaczysz znaczny wzrost zainteresowania Twoimi publikacjami i zwiększysz skuteczność działań na LinkedInie!

Formularz
Zostaw kontakt