• Na co uważać przy tworzeniu reklam na Facebooku?

    Wielokrotnie spotkaliśmy się z twierdzeniem, że reklama na Facebooku jest nieskuteczna. Niestety często takie przekonanie wynika z błędów, które nieświadomie popełniane są przy tworzeniu kampanii. Podpowiadamy, jak ich uniknąć.
    Czytaj

Na co uważać przy tworzeniu reklam na Facebooku?

Baza wiedzy
calendar
20/02/2020
label
eye
1284

Wielokrotnie spotkaliśmy się z twierdzeniem, że reklama na Facebooku jest nieskuteczna. Niestety często takie przekonanie wynika z błędów, które nieświadomie popełniane są przy tworzeniu kampanii. Podpowiadamy, jak ich uniknąć.

Nieznajomość grupy docelowej

 

Pierwszym krokiem jest poznanie swoich potencjalnych klientów i dokładne określenie, do kogo chcemy kierować komunikat. Na początek rozwiąż kwestie oczywiste – czy Twoim odbiorcą są kobiety czy mężczyźni? W jakim są wieku? Później przychodzi czas na dokładniejsze poznanie klientów. Zastanów się, jakie są ich zainteresowania. Na jakie bodźce reagują? Jakie są ich zwyczaje zakupowe? Im lepiej poznasz potencjalnego klienta, tym skuteczniejszy komunikat jesteś w stanie stworzyć.

 

Zbyt szeroka lub… zbyt wąska grupa odbiorców

 

Oczywiście każdy chciałby, by jego komunikat dotarł do jak najszerszej grupy osób. Niestety, w przypadku reklamy na Facebooku ta pokusa może okazać się zgubna. Zbyt szerokie targetowanie powoduje, że grupa docelowa się rozmywa. Zamiast trafiać do konkretnych, rzeczywiście zainteresowanych ofertą osób, nasza reklama dociera do wszystkich. W efekcie mamy duży zasięg, ale nie przekłada się on na widoczne efekty. W tym wypadku zdecydowanie ważniejsza od liczby odbiorców jest ich jakość. Jednak przesada w drugą stronę też może być zgubna. Zbyt wąska grupa odbiorców to ryzyko, że nasz przekaz będzie docierał cały czas do tych samych osób. Tym samym zmniejszamy szanse na zwiększenie rozpoznawalności marki i pozyskanie nowych fanów, a co za tym idzie, również klientów.

 

Unikaj zbyt podobnych grup

 

Facebook pozwala na tworzenie w ramach jednej kampanii kilku zestawów reklam i targetowanie ich na różne grupy docelowe. Łatwo tu jednak wpaść w pułapkę polegającą na tworzeniu zbyt podobnych do siebie grup odbiorców. Ten błąd może przełożyć się na słabe efekty lub wysokie koszty naszych reklam – jeżeli w zbyt podobnych grupach znajdą się te same osoby, nasze reklamy będą konkurowały o ich uwagę same ze sobą!

 

Źle dobrany cel reklamy

 

Równie ważna, co znajomość grupy docelowej, jest świadomość jaki cel chcemy osiągnąć za pośrednictwem naszej reklamy. Facebook teoretycznie ułatwia zadanie, pozwalając na wybór konkretnych celów reklamowych. Możemy więc skupić się na budowaniu społeczności, kierować ruch na stronę internetową, sprzedawać albo zbierać kontakty. Niestety nieprzemyślany wybór celu będzie miał wyraźny wpływ na efekty reklamy. Na podstawie wybranego celu algorytm Facebooka może dobrać osoby, do których skieruje nasz materiał. I tak na przykład reklama z celem ”Aktywność” zostanie w pierwszej kolejności wyświetlona osobom, które zdaniem algorytmu podejmą interakcję. Wybór celu może też wpływać na to, jaki materiał reklamowy będziemy mogli wykorzystać.

 

Dobór materiału reklamowego

 

Pojedyncze zdjęcie czy karuzela? A może film? Dużo czy mało tekstu? Czy stosowanie w reklamie emotikonek przystoi? Gdzie umieścić reklamę? W znalezieniu odpowiedzi na te pytania na pewno pomoże Ci dobre poznanie grupy docelowej. Jednak najlepszym sposobem, by przekonać się, jaka forma przekazu reklamowego przynosi pożądane efekty, są testy. Warto więc przygotować kilka formatów reklamowych i sprawdzać, jak reagują na nie odbiorcy. W ocenie pomocne będą narzędzia analityczne dostępne w menedżerze reklam.

 

Błędów, które można popełnić przy tworzeniu reklamy na Facebooku jest oczywiście więcej. Skupiliśmy się na tych najpowszechniejszych i najłatwiejszych do uniknięcia. Chcesz poznać lepiej narzędzia reklamowe Facebooka? Skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy.

oddzwonimy!
Zostaw kontakt

Chcesz dowiedzieć się więcej o reklamie na Facebooku?