Jak tworzyć wartościowe materiały na LinkedIn?
Baza wiedzyPod wieloma względami LinkedIn nie różni się od innych social mediów. Również tutaj głównym celem jest budowanie społeczności – w przypadku LinkedIna najczęściej zwanej siecią kontaktów. Główna różnica polega na charakterze tej społeczności. Założeniem LinkedIna jest bowiem nawiązywanie kontaktów czysto biznesowych. Treści, które publikujemy w serwisie muszą więc być przemyślane i dopasowane do naszej sieci kontaktów. Co i jak publikować na LinkedInie? Mamy kilka wskazówek!
Po pierwsze: grupa docelowa
Pamiętaj o tym, że nie publikujesz dla swoich znajomych ani nawet fanów marki. To nie Facebook, tu nie ma miejsca na kotki… Zastanów się, z jakim komunikatem chcesz dotrzeć do swoich kontaktów. Pamiętaj przy tym, że nie zawsze to, co masz do zakomunikowania, jest tym o czym oni chcą czytać. Postaraj się stworzyć persony i określić oczekiwania odbiorców. Im lepiej poznasz swoją grupę docelową, tym łatwiej będzie Ci tworzyć odpowiednie komunikaty, dopasowane do potrzeb i oczekiwań obu stron.
Co warto publikować na LinkedIn?
Serwis pozwala na publikowanie publikacji i artykułów. Te pierwsze to krótkie formy, zbliżone do postów na Facebooku. Mogą służyć do informowania o osiągnięciach zawodowych, sukcesach firmy czy wydarzeniach branżowych, w których bierzesz udział. Warto uzupełniać je o zdjęcia lub materiały wideo. Z kolei artykuły pozwalają na blogowanie wewnątrz serwisu. To tu możesz zbudować wizerunek eksperta i dostarczyć odbiorcom wartościowe treści. Pisz artykuły związane z Twoją branżą albo wręcz oparte o własne doświadczenia. Pamiętaj, że Twój tekst musi nieść dla odbiorcy jakąś wartość – na przykład praktyczne porady i wskazówki albo inspirację. Świetnie sprawdzają się też tak zwane case studies, czyli artykuły pokazujące, jak Ty i Twoja firma odpowiadacie na potrzeby klientów na przykładach konkretnych realizacji.
Angażuj swoich odbiorców
Nawet najbardziej wartościowe przejdą w sieci bez echa, jeżeli nie będą odpowiednio angażujące. Zadawaj pytania i proś odbiorców o wyrażenie swojej opinii czy podzielenie się doświadczeniami w tematach poruszanych przez Twoje artykuły. Dobrym sposobem na dotarcie do szerokiej grupy – nawet spoza sieci kontaktów – jest używanie odpowiednich hashtagów. Nie bój się też oznaczania osób z Twojej sieci kontaktów, prosząc je o podzielenie się opinią na dany temat.
Kiedy i jak często publikować?
Niektórzy specjaliści twierdzą, że minimalna ilość publikacji na LinkedInie to 2, a optymalna nawet 5 tygodniowo. Warto jednak kierować się zasadą, by publikować wtedy, gdy mamy coś ciekawego lub ważnego do przekazania. Krótko mówiąc – lepiej nie publikować nic, niż wymyślać na siłę i dostarczać odbiorcom treści o niskiej jakości i wartości. A czy znaczenie ma, kiedy publikujemy? Jest na ten temat wiele teorii. Jedni twierdzą, że warto publikować w godzinach pracy. Drudzy mówią o dodawaniu postów od poniedziałku do piątku w godzinach porannych i popołudniowych, jeszcze inni wskazują konkretne dni tygodnia i godziny. Jednak coraz więcej użytkowników LinkedIna korzysta z aplikacji mobilnej, jest więc duża szansa, że Twoją publikację zobaczą nawet wieczorem czy w weekend.
To oczywiście tylko kilka prostych wskazówek. Jesteśmy jednak przekonani, że stosując je zobaczysz znaczny wzrost zainteresowania Twoimi publikacjami i zwiększysz skuteczność działań na LinkedInie!