• Jak stworzyć dobre BIO?

    BIO – czyli opis profilu – jest jednym z najważniejszych i jednocześnie najczęściej zaniedbywanych elementów na Instagramie. Dlaczego warto o nie zadbać i jak je dobrze przygotować? Mamy dla Was garść porad!
    Czytaj

Jak stworzyć dobre BIO?

Baza wiedzy
calendar
20/02/2020
label
eye
1612

BIO – czyli opis profilu – jest jednym z najważniejszych i jednocześnie najczęściej zaniedbywanych elementów na Instagramie. Dlaczego warto o nie zadbać i jak je dobrze przygotować? Mamy dla Was garść porad!

Znaczenie BIO na Twoim profilu

 

Biogram jest pierwszą rzeczą, którą zobaczą odwiedzający Twój profil. Powinien zatem w ciekawy i jednocześnie wyczerpujący sposób odpowiadać na ich pytania. Czego dotyczy profil? Czym się zajmujesz? Jakiego rodzaju treści mogą u Ciebie znaleźć? Jak się z Tobą skontaktować? To oczywiście tylko kilka przykładów, pytań może być dużo więcej. Ponadto BIO jest tym miejscem w Instagramie, w którym możesz zamieścić klikalny link. I masz na to wszystko zaledwie 150 znaków. Jak widać, stworzenie opisu trzeba dobrze przemyśleć.

 

Emotki dobre na wszystko?

 

Używanie emotikonek to temat-rzeka. Niektórym może wydawać się to infantylne i nieodpowiednie dla profesjonalnego, biznesowego wizerunku. Prawda jest jednak taka, że użytkownicy Instagrama je kochają. Biogram, który zawiera emotikony z pewnością bardziej przykuje uwagę odbiorcy. Argumentem za używaniem emotikonek w opisie jest także oszczędność miejsca. W związku z niewielką ilością znaków, które masz do dyspozycji, dobrym rozwiązaniem będzie wypunktowanie informacji. Zamiast nudnych punktorów możesz użyć właśnie emotikonek.

 

To musi znaleźć się w Twoim BIO

 

Jakie informacje koniecznie muszą znaleźć się w Twoim biogramie?

 

  1. Pierwsza – i najbardziej oczywista – rzecz to informacje o Tobie i Twojej marce. Powiedz ludziom kim jesteś i czym zajmuje się Twoja firma, co masz do zaoferowania, jaką wartość od Ciebie otrzymają.

  2. Informacje kontaktowe. Tak, Instagram pozwala na wysyłanie wiadomości bezpośrednio w aplikacji, jednak korzystanie z nich w relacjach biznesowych jest niewygodne. Dlatego warto podać w BIO adres email, na który potencjalni klienci będą mogli wysłać wiadomość.

  3. Link. Pamiętaj, że Instagram mocno ogranicza dodawanie aktywnych linków. BIO jest jednym z tych miejsc, gdzie możesz taki link umieścić. Przemyśl dobrze, gdzie chcesz skierować odbiorców.

 

Tylko 150 znaków, a tyle ważnych informacji do przekazania. Liczymy, że po lekturze tego krótkiego poradnika przyjrzysz się swojemu BIO na Instagramie i wprowadzisz w nim niezbędne zmiany!

Chcesz wiedzieć, czy robisz to dobrze?
Instagram bio

Pomożemy Ci napisać dobre bio! ZA DARMO!

Tylko zostaw do siebie kontakt. Nasz Instagram guru skontaktuje się z Tobą niebawem.