Jak stworzyć dobre BIO?
Baza wiedzyBIO – czyli opis profilu – jest jednym z najważniejszych i jednocześnie najczęściej zaniedbywanych elementów na Instagramie. Dlaczego warto o nie zadbać i jak je dobrze przygotować? Mamy dla Was garść porad!
Znaczenie BIO na Twoim profilu
Biogram jest pierwszą rzeczą, którą zobaczą odwiedzający Twój profil. Powinien zatem w ciekawy i jednocześnie wyczerpujący sposób odpowiadać na ich pytania. Czego dotyczy profil? Czym się zajmujesz? Jakiego rodzaju treści mogą u Ciebie znaleźć? Jak się z Tobą skontaktować? To oczywiście tylko kilka przykładów, pytań może być dużo więcej. Ponadto BIO jest tym miejscem w Instagramie, w którym możesz zamieścić klikalny link. I masz na to wszystko zaledwie 150 znaków. Jak widać, stworzenie opisu trzeba dobrze przemyśleć.
Emotki dobre na wszystko?
Używanie emotikonek to temat-rzeka. Niektórym może wydawać się to infantylne i nieodpowiednie dla profesjonalnego, biznesowego wizerunku. Prawda jest jednak taka, że użytkownicy Instagrama je kochają. Biogram, który zawiera emotikony z pewnością bardziej przykuje uwagę odbiorcy. Argumentem za używaniem emotikonek w opisie jest także oszczędność miejsca. W związku z niewielką ilością znaków, które masz do dyspozycji, dobrym rozwiązaniem będzie wypunktowanie informacji. Zamiast nudnych punktorów możesz użyć właśnie emotikonek.
To musi znaleźć się w Twoim BIO
Jakie informacje koniecznie muszą znaleźć się w Twoim biogramie?
- Pierwsza – i najbardziej oczywista – rzecz to informacje o Tobie i Twojej marce. Powiedz ludziom kim jesteś i czym zajmuje się Twoja firma, co masz do zaoferowania, jaką wartość od Ciebie otrzymają.
- Informacje kontaktowe. Tak, Instagram pozwala na wysyłanie wiadomości bezpośrednio w aplikacji, jednak korzystanie z nich w relacjach biznesowych jest niewygodne. Dlatego warto podać w BIO adres email, na który potencjalni klienci będą mogli wysłać wiadomość.
- Link. Pamiętaj, że Instagram mocno ogranicza dodawanie aktywnych linków. BIO jest jednym z tych miejsc, gdzie możesz taki link umieścić. Przemyśl dobrze, gdzie chcesz skierować odbiorców.
Tylko 150 znaków, a tyle ważnych informacji do przekazania. Liczymy, że po lekturze tego krótkiego poradnika przyjrzysz się swojemu BIO na Instagramie i wprowadzisz w nim niezbędne zmiany!
Chcesz wiedzieć, czy robisz to dobrze?
Instagram bioPomożemy Ci napisać dobre bio! ZA DARMO!
Tylko zostaw do siebie kontakt. Nasz Instagram guru skontaktuje się z Tobą niebawem.