• Czy warto przełączyć się na konto profesjonalne?

    Instagram daje możliwość wyboru pomiędzy kontem osobistym, a profesjonalnym. Czym się różnią? Które z nich będzie lepszym wyborem? Sprawdźmy!
    Czytaj

Czy warto przełączyć się na konto profesjonalne?

Baza wiedzy
calendar
31/03/2020
label
eye
8334

Instagram daje możliwość wyboru pomiędzy kontem osobistym, a profesjonalnym. Czym się różnią? Które z nich będzie lepszym wyborem? Sprawdźmy!

Dla kogo jest konto profesjonalne?

 

Jeszcze do niedawna Instagram używał określenia “konto firmowe”. Wprowadzało ono jednak użytkowników w błąd, bowiem korzystać z niego mogli praktycznie wszyscy. Obecna nazwa, czyli “konto profesjonalne”, brzmi znacznie lepiej. Dodatkowo Instagram wprowadził podział kont profesjonalnych na konta dla twórców i firm. Te pierwsze skierowane są między innymi do artystów, blogerów czy osób publicznych. W przypadku kont firmowych sprawa jest oczywista – to powinien być Twój wybór, jeżeli chcesz promować markę.

 

Co takiego daje konto profesjonalne?

 

Podstawowe różnice w stosunku do kont osobistych są dwie. Pierwsza z nich to możliwość promowania postów. Działa dokładnie na tej samej zasadzie, co kampanie reklamowe na Facebooku – płacimy za to, by nasz post dotarł do większej grupy odbiorców. Jest jednak drugi – naszym zdaniem ważniejszy – powód, by przełączyć się na konto profesjonalne. Mowa o dostępie do statystyk. Często podkreślamy, że analizowanie danych jest jedną z podstaw marketingu. Instagram daje dostęp do statystyk dotyczących pojedynczych zdjęć, jak i całego profilu. Czego możemy się dowiedzieć o poszczególnych zdjęciach? W statystykach znajdziemy:

 

  • liczbę polubień i komentarzy zdjęcia;
  • zasięg, czyli ilość osób, do których dotarł post;
  • liczbę udostępnień naszego zdjęcia w relacjach i wiadomościach;
  • informację o tym, ile osób po zobaczeniu zdjęcia zdecydowało się odwiedzić nasz profil;
  • liczbę zapisań zdjęcia; informację o tym, ile osób zaczęło nas obserwować po zobaczeniu danego zdjęcia;
  • liczbę wyświetleń zdjęcia oraz źródła, z których przyszli odbiorcy.

 

Z tych danych możemy wywnioskować nie tylko, które z naszych zdjęć przykuwają więcej uwagi niż inne, ale też sprawdzić np., jakie zestawy hashtagów działają najskuteczniej. Z kolei statystyki ogólne stanowią źródło informacji o osobach obserwujących nasz profil. Znajdziemy tu między innymi dane demograficzne – lokalizację, wiek czy płeć. Możemy też śledzić, jak zmieniała się liczba obserwujących i jak wyglądały interakcje. Z dostępnych informacji łatwo wywnioskować, w jakie dni tygodnia i w jakich godzinach nasi obserwujący są najbardziej aktywni.

 

Na pewno każą mi za to płacić

 

Przełączenie z konta osobistego na profesjonalne jest bezpłatne. Wiąże się jednak z pewnym ryzykiem. Skoro profile profesjonalne mają możliwość promowania swoich postów, logiczne wydaje się, że Instagram będzie próbował to wymusić. Teoretycznie realne jest obcinanie zasięgów organicznych, by nakłonić użytkowników z profilami profesjonalnymi do promowania postów.

 

Profil profesjonalny – warto czy nie?

 

Pora odpowiedzieć na pytanie zawarte w tytule – czy warto przełączyć się na profil profesjonalny? Jeżeli traktujesz Instagram jako jedno z narzędzi do promocji i marketingu Twojej firmy, odpowiedź może być tylko jedna – tak. Możliwość promowania postów pozwala na szybkie dotarcie do nowych odbiorców i warto z niej korzystać, nawet, jeżeli wiąże się z obcięciem zasięgów organicznych. Z kolei statystyki są niezbędne, by jak najlepiej dopasować nasz profil i jego zawartość do odbiorców i ich oczekiwań.

Formularz
Zostaw kontakt