• Czy warto prowadzić grupę na Facebooku?

    Grupy na Facebooku skierowane są do osób dzielących te same zainteresowania czy pracujących w tych samych branżach. Z reguły służą do wymiany informacji i poglądów, zadawania pytań i dzielenia się swoimi doświadczeniami. Ale czy da się je wykorzystać do promocji marki i działań sprzedażowych?
    Czytaj

Czy warto prowadzić grupę na Facebooku?

Baza wiedzy
calendar
31/03/2020
label
eye
1537

Grupy na Facebooku skierowane są do osób dzielących te same zainteresowania czy pracujących w tych samych branżach. Z reguły służą do wymiany informacji i poglądów, zadawania pytań i dzielenia się swoimi doświadczeniami. Ale czy da się je wykorzystać do promocji marki i działań sprzedażowych?

Powiązanie grupy i fanpage’a

 

Pierwotnie grupy przeznaczone były dla osób prywatnych. Od pewnego czasu jednak możliwe jest stworzenie grupy z poziomu fanpage’a i ścisłe powiązanie ich ze sobą. Jak to wykorzystać? Przykładowo, prowadząc salon samochodowy i mając fanpage możesz założyć grupę dla klientów Twojego salonu i miłośników danej marki. Gabinet kosmetyczny? Stwórz grupę z poradami dotyczącymi dbania o urodę. Klub fitness – grupa dla osób aktywnych. Przykłady można mnożyć w nieskończoność i jesteśmy pewni, że dla każdego fanpage’a da się stworzyć odpowiednią grupę.

 

Tylko po co?

 

Grupa jest doskonałym sposobem na zbudowanie bliskich relacji z odbiorcami. Ze względu na charakter grup może okazać się, że dowiadujemy się z nich rzeczy, do których poprzez fanpage nie mielibyśmy szans dotrzeć. Co zyskujesz poprzez prowadzenie grupy?

 

  1. Poznajesz bliżej swoich fanów i ich problemy. Wspomnieliśmy wcześniej, że jedną z ról grup jest szukanie porad i dzielenie się swoimi doświadczeniami. Masz zatem niepowtarzalną okazję, by dowiedzieć się z pierwszej ręki, jakie są potrzeby Twoich potencjalnych klientów.
  2. Angażujesz odbiorców w naturalny sposób. Z czasem ludzie zaczną sami budować Twoją grupę, dodając coraz więcej postów i komentarzy. Może okazać się wręcz, że zaangażowanie na grupie w znaczący sposób przerasta to, które udaje Ci się osiągnąć na fanpage’u. Wykorzystaj to odpowiednio, by Twoja firma zyskała nowych stałych klientów.
  3. Budujesz wizerunek eksperta. Reagując na problemy członków grupy, udzielając wyczerpujących odpowiedzi na ich pytania itp. pokazujesz, że znasz się na tym, co robisz i można Ci zaufać. To doskonały sposób na tanią i jednocześnie skuteczną promocję.

 

Jak rozwinąć grupę?

 

Podstawą jest aktywność – zarówno Twoja, jak i członków grupy. Na początku rozwój grupy na pewno będzie zależał od Twoich działań. Publikuj posty z przydatnymi informacjami i ciekawostkami, zadawaj pytania, wyrażaj opinie. Z czasem zauważysz, że inni członkowie grupy działają coraz aktywniej i rozkręca się ona sama. Oczywiście nie oznacza to, że możesz pozostawić grupę samą sobie. Wręcz przeciwnie – prowadzenie dużej, aktywnej grupy wymaga sporo zaangażowania.

 

Na czym polegają zadania administratora?

 

Chyba najcięższą rolą administratora jest pilnowanie porządku. Oczywiście podstawą powinien być dobrze napisany regulamin, jasno określający zasady panujące na grupie. Jako administrator musisz pilnować, by wszyscy tych zasad przestrzegali. Niestety na porządku dziennym są posty niezgodne z przeznaczeniem grupy i wszelkiego rodzaju spam. Możesz to ograniczyć, zatwierdzając wszystkie posty dodawane przez członków grupy. Kolejna kwestia to moderacja społeczności, czyli pilnowanie, by w postach i komentarzach zachowane były zasady kultury itp. W przypadku małych grup nie powinno to stanowić większego problemu, jednak przy grupie liczącej kilkaset czy kilka tysięcy aktywnych członków zapanowanie nad wszystkim będzie czasochłonne.

 

W takim razie czy warto?

 

Prowadzenie grupy może być wymagające i różni się mocno od prowadzenia fanpage’a czy kampanii reklamowej. W dodatku działania grupy ciężko przełożyć bezpośrednio na efekty w postaci chociażby wyników sprzedaży. Mimo to prowadzenie grupy na Facebooku jest bardzo skutecznym sposobem na promocję firmy i budowanie społeczności, sprawdzającym się w wielu branżach. Jeżeli tylko jesteś w stanie podjąć wyzwanie związane z zarządzaniem dużą grupą, zdecydowanie warto rozważyć to rozwiązanie.

Formularz
Zostaw kontakt