Czy potrzebujesz konta premium w LinkedInie?
Baza wiedzyLinkedIn oferuje swoim użytkownikom konta premium – płatne i dające dostęp do wielu funkcji niedostępnych w wersji darmowej. Zastanawiasz się, czy oferta premium sprawdzi się w Twoim przypadku? Na szczęście LinkedIn przygotował precyzyjne plany, które nie pozostawiają wątpliwości co do tego, kto może wynieść z nich najwięcej korzyści. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Kariera i Zatrudnienie - dla szukających pracy i pracowników
Jednym z celów LinkedIna jest rekrutacja. Jego realizację wspierają dwa plany premium. Pierwszy, nazwany Kariera, skierowany jest do osób szukających zatrudnienia i chcących wyróżnić się spośród innych kandydatów. Pozwala on na wysyłanie wiadomości bezpośrednio do rekruterów i osób publikujących oferty pracy oraz porównania z innymi kandydatami. Dodatkowo osoby korzystające z tego planu mogą wyróżnić swoją kandydaturę, aplikując jako polecany kandydat. LinkedIn pozwala też na zwiększenie kompetencji za pomocą kursów wideo LinkedIn Learnig. Czy to wszystko działa? Serwis chwali się, że kandydaci korzystający z tego planu znajdują zatrudnienie średnio dwukrotnie szybciej. A co z rekruterami i firmami poszukującymi pracowników? Dla nich przygotowano plan Zatrudnienie. Oferuje między innymi zaawansowane opcje wyszukiwania osób z możliwością wyświetlania nieograniczonych profili w wynikach wyszukiwania i sugerowanych profilach – aż do kontaktów 3. stopnia. Pozwala też na zarządzanie wszystkimi kandydatami z jednego miejsca i łatwe wysyłanie wiadomości dzięki szablonom. W przypadku tych dwóch planów grupy docelowe są jasno sprecyzowane. Jednak LinkedIn wspiera nie tylko rekrutację.
Zyskaj klientów z planem Sprzedaż
Jak skutecznie sprzedawać na LinkedInie? Z pomocą przychodzi plan Sprzedaż, znany też jako Sales Navigator. Jedną z jego funkcji jest możliwość wyszukiwania kontaktów 3. stopnia. Czyli kogo dokładnie? Pierwszy stopień stanowią kontakty, z którymi jesteśmy już połączeni. Drugi to znajomi naszych kontaktów. Trzecim są z kolei osoby, z którymi nie jesteśmy w żaden sposób połączeni. Możliwość dotarcia do nich jest znacznym wsparciem działań sprzedażowych i pozwala na precyzyjne targetowanie reklam. Na tym oczywiście możliwości narzędzia Sales Navigator się nie kończą. Potencjalnych klientów można zapisywać, tworzyć specjalne listy a nawet nawiązać kontakt za pomocą wiadomości InMail – nawet, jeśli nie jesteśmy połączeni. Jeżeli więc zamierzasz wykorzystać platformę do celów sprzedażowych, ten plan pomoże Ci uzyskać oczekiwane wyniki.
Daj się znaleźć, czyli plan Biznes
Ostatni z omawianych planów skierowany jest do wszystkich, którzy chcą aktywnie zwiększać sieć swoich kontaktów w serwisie. Również tutaj mamy możliwość nieograniczonego wyszukiwania kontaktów do 3. stopnia i kontaktowania się z osobami spoza własnej sieci. Użytkownicy tego planu otrzymują informacje o rozwoju firmy i trendach i dostęp do kursów LinkedIn Learning. Dodatkowym atutem planów premium jest tak zwana złota ikonka. Wiele osób wykorzystujących LinkedIn w codziennej pracy zwraca uwagę, że oznaczone nią kontakty są bardziej wartościowe, a wiadomości i zaproszenia z kont premium cechuje zdecydowanie wyższa skuteczność. Sam LinkedIn twierdzi, że profile członków planu Biznes są wyświetlane średnio sześć razy częściej.
A ile to kosztuje?
Wszystkie omawiane pakiety oferują bezpłatny miesiąc próbny. Dzięki temu wszyscy użytkownicy mogą sprawdzić je w praktyce i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy premium odpowiada ich potrzebom i oczekiwaniom. Cena uzależniona jest od rodzaju planu oraz subskrypcji. Decydując się na płatności comiesięczne trzeba liczyć się z wydatkami od 99,99 złotych za plan Kariera po 399,98 za Zatrudnienie. Koszty można zmniejszyć, opłacając plan za cały rok z góry.