• Czy na pewno dobrze dobierasz cele reklamowe?

    Facebook pozwala reklamodawcom na wybór spośród wielu celów reklamowych. Dobrze dobrany cel jest jednoznaczny z większą skutecznością reklamy. Jednak dla osób, które dopiero zaczynają się reklamować odpowiedni dobór celu może być problematyczny. Podpowiadamy, jakie są różnice między celami i czym się kierować przy ich ...
    Czytaj

Czy na pewno dobrze dobierasz cele reklamowe?

Baza wiedzy
calendar
20/01/2020
label
eye
1338

Facebook pozwala reklamodawcom na wybór spośród wielu celów reklamowych. Dobrze dobrany cel jest jednoznaczny z większą skutecznością reklamy. Jednak dla osób, które dopiero zaczynają się reklamować odpowiedni dobór celu może być problematyczny. Podpowiadamy, jakie są różnice między celami i czym się kierować przy ich wyborze.

Filtrowanie celów reklamowych

 

Kiedyś aby ułatwić wybór odpowiedniego celu, Facebook dzielił je na trzy kategorie: Świadomość, Działania i Konwersja. Obecnie stosowany jest filtr, w którym możemy precyzyjnie określić co chcemy osiągnąć poprzez reklamę (np. budowanie relacji z klientami, sprzedaż czy zachęcenie odbiorców do aktywności). Po wybraniu przez nas kategorii, narzędzie podpowie cele, które najlepiej się w niej sprawdzą.

 

 

Jak widać na zrzucie ekranu wszystkich celów jest 11. Facebook ocenia ich przydatność w budowaniu świadomości, nawiązywaniu kontaktów i zwiększeniu sprzedaży. Dzięki temu wiemy, że dla zwiększenia sprzedaży najlepsze będą cele: wiadomości, pozyskiwanie kontaktów, instalacja aplikacji, konwersje, sprzedaż z katalogu i ruch w firmie. O ile jednak trzy ostatnie mają charakter czysto sprzedażowy, to trzy pierwsze służą również nawiązywaniu kontaktu. Co ciekawe żaden z celów nie realizuje wszystkich trzech funkcji. Mało tego – nie ma celu który łączyłby budowanie marki ze sprzedażą. Przynajmniej w teorii.

 

11 celów to chyba dużo?

 

W założeniu każdy z tych 11 celów powinien spełniać inne zadania:

 

  • Rozpoznawalność ma budować świadomość Twojej marki wśród odbiorców i ułatwić jej wyszukiwanie. Facebook próbuje osiągnąć to, wyświetlając reklamy osobom, które potencjalnie będą nimi zainteresowane bardziej od pozostałych. Niestety zmierzenie efektów w tym celu i ocenienie jego skuteczności jest praktycznie niemożliwe.
  • Zasięg pozwala reklamie dotrzeć do jak największej liczby osób w określonej grupie odbiorców. Reklama z tym celem wyświetlana jest większej liczbie osób i rzadziej powtarzana.
  • Wyświetlenia filmu to cel stosowany przy reklamach wideo. Pozwala zdobyć zainteresowanie widzów i zwiększyć rozpoznawalność filmu wśród nowych grup odbiorców.
  • Ruch służy kierowaniu odbiorców reklamy poza Facebook – na przykład naszej strony internetowej, aplikacji czy Messengera.
  • Aktywność zwiększa zainteresowania Twoimi działaniami na Facebooku i Instagramie. Możesz w ten sposób promować posty i wydarzenia, zyskując tym samym większy zasięg, reakcje, komentarze i udostępnienia.
  • Wiadomości to cel mający zachęcić do kontaktu z Twoją marką poprzez Messengera, WhatsApp lub Instagram Direct. Dodatkowo Messenger pozwala konfigurować zautomatyzowane czaty, umożliwiając użytkownikom zadawanie pytań i uzyskiwanie odpowiedzi.
  • Pozyskiwanie kontaktów umożliwia zbieranie danych kontaktowych – na przykład numerów telefonu czy adresów mailowych – od osób zainteresowanych naszą ofertą i kontaktem z naszej strony.
  • Instalacja aplikacji ma zachęcić odbiorców do pobrania na swoje urządzenie aplikacji mobilnej związanej z naszą marką.
  • Konwersje to cel wspierający sprzedaż online, ale może być skuteczny również przy zbieraniu np. subskrypcji. Zachęca do podejmowania działań, takich jak zakupy w witrynie lub aplikacji.
  • Sprzedaż z katalogu pozwala tworzyć katalog z reklamami mogącymi korzystać z funkcji dynamicznych. W ten sposób można wyświetlać odbiorcom konkretne produkty, które z dużym prawdopodobieństwem zechcą kupić.
  • Ruch w firmie zawiera wskazówki pomagające na dotarcie do fizycznych lokalizacji, np. najbliższego oddziału firmy.

 

Wybór celu ma więc ogromny wpływ na skuteczność naszej reklamy i powinien być dobrze przemyślany. To jednak dopiero pierwszy z kilku kroków decydujących o tym, czy nasz przekaz dotrze tam, gdzie powinien i przyniesie oczekiwane efekty!

Formularz
Zostaw kontakt