6 mitów na temat Facebooka
Baza wiedzyFacebook lubi zmiany. Co chwilę dodaje nowe możliwości, testuje różne rozwiązania i - mówiąc brzydko – miesza w algorytmach. Nic więc dziwnego, że wśród informacji na temat platformy nie brakuje mitów. Obalamy te najczęściej spotykane!
Mit 1: jeżeli ktoś lubi mój fanpage, to na pewno widzi wszystko, co publikuję.
Wszyscy chcieliby, żeby tak było. Ale dla Facebooka takie rozwiązanie jest niedopuszczalne. Tak naprawdę posty docierają do kilku procent Twoich fanów. Z dużym prawdopodobieństwem będą to osoby, które polubiły fanpage niedawno albo często wchodzą w interakcję z naszymi postami – komentują, reagują, udostępniają. Szczegóły dotyczące tego, w jaki sposób Facebook dobiera tę grupę pozostają jednak jego słodką tajemnicą.
Mit 2: ludzie wchodzą na mój fanpage, by zobaczyć, co się dzieje w firmie
Musimy Cię zawieść – jeżeli nie jesteś wielką, rozpoznawalną na całym świecie marką posiadającą grono wyznawców, nikt nie odwiedzi Twojego fanpage’a sam z siebie. Nawet, jeżeli ktoś natrafi na jakiś ciekawy post Twojego autorstwa, szanse, że przejdzie na stronę, by zobaczyć co jeszcze publikujesz są niewielkie.
Mit 3: Publikowanie powtarzających się informacji jest błędem
Codziennie jesteśmy zalewani ogromną ilością informacji. Nic więc dziwnego, że o większości z nich szybko zapominamy. Badania pokazują, że reklama musi być wyświetlona około 18 razy, żeby była zapamiętana. Powtórzenie co jakiś czas komunikatu nie jest więc błędem, a wręcz zwiększa szanse na to, że dotrze on do większej ilości odbiorców i zostanie przez nich zapamiętany.
Mit 4: Częste publikowanie jest jednoznaczne ze spamem
Wróćmy na chwilę do pierwszego mitu. Jeżeli nie wszyscy użytkownicy widzą wszystkie Twoje posty, to szanse na to, że jedna osoba zobaczy kilka postów publikowanych jeden po drugim jest znikoma. Z dużą dozą prawdopodobieństwa zobaczy jeden post, a kilku kolejnych już nie. Kluczem jest regularne publikowanie. Jak często? Zawsze wtedy, gdy masz do przekazania coś ważnego, wartościowego czy interesującego. Jeśli Twoje treści są wartościowe, to im więcej ich publikujesz, tym lepiej.
Mit 5: najważniejsza jest ilość fanów
Ilość fanów ma znaczenie czysto wizerunkowe. Zarówno Facebook, jak i Instagram zamierzają wręcz ukrywać informacje o fanach i ich reakcjach. Dużo ważniejsza od ilości jest w tym wypadku jakość. Lepiej mieć mniejszą liczbę wiernych i zaangażowanych fanów, niż setki tysięcy ludzi, którzy nie wejdą w interakcję z Twoimi postami i nigdy nic od Ciebie nie kupią.
Mit 6: u mnie w branży Facebook się nie sprawdza
Często słyszymy, że jakaś branża nie jest “fejsbukowa”. Tak naprawdę wszystko jest kwestią strategii. Odpowiednio dobrana sprawi, że Facebook będzie skuteczny w każdej branży. Mało tego – jeżeli firmy z Twojej branży również wierzą w ten mit, możesz wykorzystać potencjał Facebooka jeszcze mocniej. Wszystko dzięki mniejszej konkurencji. Zacznij teraz i wyprzedź innych.
Wierzyłeś w któryś z powyższych mitów? Mamy nadzieję, że udało nam się rozwiać Twoje wątpliwości na temat najpopularniejszej platformy społecznościowej!
zostaw kontakt
Chcesz obalić kolejne mity?Dowiedz się więcej o Faceboku!