• 10 kroków do idealnego profilu na LinkedIn

    Profil na LinkedIn jest Twoją wizytówką. Nieważne, czy szukasz partnerów biznesowych, klientów, pracownika czy zatrudnienia, źle uzupełniony będzie zniechęcał i zmniejsza Twoje szanse na skuteczne nawiązanie kontaktów. Sprawdź, jak w 10 krokach przygotować profil idealny!
    Czytaj

10 kroków do idealnego profilu na LinkedIn

Baza wiedzy
calendar
31/03/2020
label
eye
1587

Profil na LinkedIn jest Twoją wizytówką. Nieważne, czy szukasz partnerów biznesowych, klientów, pracownika czy zatrudnienia, źle uzupełniony będzie zniechęcał i zmniejsza Twoje szanse na skuteczne nawiązanie kontaktów. Sprawdź, jak w 10 krokach przygotować profil idealny!

Krok 1: Zdjęcie profilowe

 

Kojarzysz challenge Dolly Parton? Polegał na pokazaniu 4 zdjęć profilowych – na Facebooku, Instagramie, Tinderze i właśnie LinkedInie. Nad samą ideą nie będziemy się rozwodzić, ale ten challenge idealnie obrazował różnice pomiędzy poszczególnymi platformami. To, że na LinkedInie nie ma miejsca na zdjęcia zrobione podczas imprezy, selfie w lustrze czy głupie miny wydaje się oczywiste, ale uwierzcie, że nie takie rzeczy już widzieliśmy. Najlepszym wyborem będzie profesjonalne, biznesowe zdjęcie portretowe. Oczywiście zdjęcie powinno być też dopasowane do Twojego stanowiska i branży – artysta w garniturze z poważną miną nie będzie wyglądał naturalnie.

 

Krok 2: Zdjęcie w tle

 

To sygnał, że zadbałeś o dobre uzupełnienie swojego konta. Zdjęcie powinno być wyraźne i w odpowiednim rozmiarze. Co na nim umieścić? Nic nie stoi na przeszkodzie, by był to po prostu ładny obrazek. Lepszym rozwiązaniem będzie jednak zdjęcie nawiązujące np. do Twojego hobby albo pracy. Często stosuje się też zdjęcia informacyjne. Mogą zawierać logo firmy, dane kontaktowe, adres strony www.

 

Krok 3: Nagłówek

 

120 znaków zmarnowane na Guru, Ninja czy Rock Star? Dopóki nie jesteś przynajmniej w gabarytach zbliżony do Buddy, skrytym zabójcą lub Zenkiem, tym od zielonych oczu, te słowa raczej nie powinny znajdować się w Twoim nagłówku. Lepiej wykorzystać nagłówek na wytłumaczenie komu i jak możesz pomóc.

 

Krok 4: Podsumowanie

 

Powinno zachęcać odbiorców do zapoznania się z Twoim profilem i nawiązania kontaktu. Warto potraktować je jako miejsce, w którym możesz wyrazić swoją osobowość i pasję. Bez tego Twój profil będzie typowym życiorysem, który nie jest zbyt interesujący dla większości ludzi. W tym miejscu możesz też dodać media – PDF, linki do stron, linki do artykułów, slideshare czy wideo. Wykorzystanie tej możliwości może zachęcić innych do pozostania na Twojej stronie.

 

Krok 5: Dane kontaktowe

 

Skoro chcesz nawiązywać na LinkedInie kontakty, warto udostępnić dane, które pozwolą wysłać do Ciebie wiadomość czy zadzwonić. Jasne, istnieje możliwość wysyłania wiadomości bezpośrednio w serwisie, ale na dłuższą metę jest to rozwiązanie mało praktyczne. Raczej trudno wyobrazić sobie poważne rozmowy o interesach prowadzone poprzez czat na platformie społecznościowej.

 

Krok 6: Doświadczenie

 

LinkedIn byłby nudny, gdyby był tylko bazą życiorysów. Opisy doświadczenia są sztywne, formalne i autopromocyjne. Profile LinkedIn powinny być osobiste i promujące innych, zachęcające do rozmowy, spotkania i pomocy. Załóżmy, że jesteś handlowcem. Zamiast przechwalać się realizacją planu 350% powyżej targetu, przedstaw rozwiązanie, które pomogło klientom osiągnąć sukces i pochwal się ich osiągnięciami. W ten sposób szybciej zainteresujesz innych.

 

Krok 7: Zadbaj o… SEO

 

Pozycjonowanie w LinkedInie? Tak, uzupełniając profil powinniśmy pamiętać o słowach kluczowych! Użycie odpowiednich fraz – takich, które potencjalni klienci lub pracodawcy prawdopodobnie wpiszą w wyszukiwarkę, szukając osób z Twojej branży – ułatwi znalezienie Twojego profilu i tym samym zwiększy liczbę jego wyświetleń.

 

Krok 8: Umiejętności i potwierdzenia

 

To jest miejsce, w którym możesz się chwalić. Oczywiście chodzi umiejętności związane z pracą – nikogo na LinkedInie raczej nie interesuje, że potrafisz dotknąć językiem czubka nosa. Teoretycznie możesz tu wpisać wszystko. Ale czy naprawdę warto? To trochę jak z oszukiwaniem w CV – pracodawca szybko zweryfikuje, czy mówisz prawdę. Warto też poprosić znajomych i klientów o potwierdzenie umiejętności, co dodatkowo zwiększa Twoją wiarygodność. Najważniejsze z Twojego punktu widzenia umiejętności możesz przypiąć na stałe na górze listy.

 

Krok 9: Rekomendacje

 

Społeczny dowód słuszności to jeden z najważniejszych elementów układanki profilu LinkedIn. W tym miejscu mówią o Tobie współpracownicy, szefowie, podwładni i klienci. Brak rekomendacji to marnowanie realnej wartości, przydatnej dla zdobycia nowej pracy lub przyciągnięcia kupujących. Jeżeli masz dobre relacje klientami, nie wahaj się i poproś ich o rekomendację.

 

Krok 10: Bądź aktywny

 

Powtarzamy to niemal do znudzenia, ale aktywność naprawdę jest podstawą wszystkich działań w mediach społecznościowych! Dotyczy to także LinkedIna. Nawet najlepiej uzupełniony profil nie spełni swojej roli, jeżeli nie będzie na bieżąco aktualizowany. Dlatego dodawaj materiały wideo, posty, komentuj aktywność innych. Im bardziej będziesz obecny, tym więcej osób Cię zauważy! Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak zadbać o swój profil na LinkedInie. Mając tę wiedzę możesz zweryfikować swoją dotychczasową działalność. Nie zwlekaj - wprowadź zmiany już teraz, a na pewno szybko zobaczysz efekty.

Formularz
Zostaw kontakt